お客様各位
 
平素は弊社サービスをご利用いただき、誠にありがとうございます。
当社より提供している一部モバイルサービスの「ドコモ回線SIM」におきまして、現在お客様にご利用いただいている一部のSIMカードの製造工程における処理に不足があり、現在正常にお使いいただけているお客様においても、今後不具合が発生し通信ができない状態となる可能性があることが判明いたしました。

該当のドコモ回線SIMカードのすべてにおいて今後必ず不具合が発生する状況ではありませんが、お客様に安心してご利用いただくため対象のSIMカードをご利用中のお客様には順次メールにて弊社からご連絡いたします。

このたびは当社サービスをご利用いただいているお客様に対しまして、多大なるご迷惑をおかけしておりますことを深くお詫び申し上げます。

■ 連絡事項

該当のドコモ回線SIMカードをご利用中のお客様には、弊社より順次メールにて以下をご連絡いたします。
(なお、MVNO事業者様に関しましては、「事業者様宛て」にメールにてご連絡させていただきます。)

・本事象の該当SIMカードをご利用いただいていることのお知らせ
・ご希望のお客様に対し、無償にて新規SIMカード再発行をする旨のご案内


【Report on the mobile service disruption of SIM cards using the Docomo network casued by the manufacturing defect】

Dear customer,

Thank you for choosing our mobile service.

Our company’s SIM cards provide mobile services using the Docomo network. However, we regret to inform you that, a manufacturing defect has been detected that may affect some of the SIM cards we issued to you. As a result, even for customers who are currently able to access the mobile service with no problems, your SIM cards may malfunction in the future due to this defect and render it impossible to access the mobile services.

Even though not all SIM cards will become defective, we wish to do everyting we can to ensure the reliability of our mobile services. Therefore, we are contacting all customers whose SIM cards are affected by the reported manufacturing defect.

We sincerely apologize to all who are affected and thank you all for your kind support.

■ Notices

Customers whose Donomo network SIM cards are affected by the reported manufacturing defect will be contacted by our company via email.
(For MVNO operators, we will contact you via your official email.)

・Notification on SIM cards affected by the reported manufacturing defect
・Notification on the SIM card re-issuance free of charge to customers who request it